Tools sue Al Jizz: 'Sexist' Al Jazeera boss 'ruled like Saddam Hussein' says husband of sacked British journalist

*  Crack me up:  these cocksuckers sold their services to our enemy to  knowingly cook the news and  manufacture Isamofascist propaganda for Jihad TV, only to find out that they’ve been mere tools  in the great game for their Arab supremacist masters. So now they whine and complain that they been treated like s#*t?

That’s what you get for selling your sorry asses to the Arabs.

*  Earlier in the week we had the case of Campbell Brown and her husband Dan Senor, both traitors  who  not only sold out to the Koranimals to obstruct, pervert and distort what should be your  unbiased NEWS, but Campbell Brown was actually whoring around with Saudi Ambassador Al Jubeir for quite some time. These c*#nts should be behind bars for treason…

*  Saudi Arabia Gives Us Old Liar For New Ambassador

* Avi Lewis and other cockroaches like him must be thriving in this environment….

* Saudi Arabia’s most senior judge says it’s permissible to kill broadcasters of “immoral” television

By Sam Greenhill
Last updated at 5:04 PM on 10th September 2008

 

 

Ibrahim Helal       

Al Jazeera boss: Ibrahim Helal has been accused of sexism towards white British journalist Jo Burgin

A ‘sexist’ Arab boss at Al Jazeera television had the management skills of Saddam Hussein, a tribunal heard today.

Ibrahim Helal also tried to censor ‘anti-Islamic’ news stories such as the arrest of British teacher Gillian Gibbons in Sudan and the kidnap of BBC journalist Alan Johnston in Gaza, it was said.

Mr Helal is deputy managing director of the Arabic news channel’s English language service which is being sued for £1million by journalist Jo Burgin.

She is claiming sex, race and religious discrimination, saying she was sacked for being a white, British, Christian woman.

Yesterday Mr Helal, who flew in from the channel’s headquarters in Qatar for the hearing at Central London Employment Tribunal, was accused of sexism towards Miss Burgin, 49, who was hired in 2005 as the station’s head of planning.

Miss Burgin’s husband Steve Clark, who also worked there, told the tribunal Mr Helal was ‘the least capable and most dishonourable journalist I have ever encountered’.

Comparing him to the former Iraqi leader, he said: ‘His editorial style was non-existent. I would say he had the managerial skills of Saddam Hussein. He was an appalling manager. I believe that Mr Helal was not prepared to deal with a Western woman in a senior editorial position.’

He said the treatment of Miss Burgin – by ignoring her, shouting over her and rolling his eyes whenever she spoke – was designed to marginalise her. 

Mr Clark, formerly head of news at Al Jazeera English, branded his former boss devoid of professional ethics and claimed he repeatedly tried to bury stories that were ‘anti-Arab’.

Jo Burgin and Steve Clark

Sacked: Steve Clark and Jo Burgin arrive at the Employment Tribunal Offices in Kingsway, London, today. Ms Burgin is claiming sex, race and religious discrimination

These included a ban on broadcasting images of the BBC’s Gaza correspondent Alan Johnston wearing an explosive belt after he was taken hostage by militants.

Mr Clark said: ‘I said if we are the only international news organisation not to use this video it will be interpreted as a political decision. Mr Helal was enraged and tried to have me suspended.’

Ingrid Simler QC, representing Al  Jazeera, suggested it was a legitimate difference of editorial opinion and that Mr Helal had simply not wanted to distress Mr Johnston’s family by showing the pictures.

But Mr Clark replied that Mr Helal had worked at Al Jazeera’s main Arabic language channel when it notoriously screened footage of hostages being held by fanatics in Iraq and Afghanistan, adding: ‘It’s a little rich of him to say he didn’t want to upset the family because he hasn’t shown that in the past.’ 

 

 

On another occasion Mr Helal issued an edict that there was to be no mention of Gillian Gibbons, the Liverpudlian primary schoolteacher accused of blasphemy by Sudanese authorities after she allowed children in her class to name a toy bear after the prophet Mohammed, the tribunal heard.

Mr Clark, a former news executive at ITN and NBC who was hired in 2004 to help set up Al Jazeera’s English language channel, said: ‘I didn’t believe Mr Helal possessed the standards of professional ethics demanded on a global news channel.

He harboured anti-Western sentiments – such attitudes go against the very basic tenets of journalistic integrity. In particular he had a great deal of difficulty in dealing professionally with women, and his attitude towards women was condescending.’

Mr Helal also tried to ban gay men from the screen and denounced the iconic picture of James Bond actress Ursula Andress in a bikini as ‘pornography’, the hearing was told.

Miss Burgin is able to sue in the UK because her contract of employment was with the station’s British arm.

Al Jazeera denies her claims and says Miss Burgin was dismissed because her work was of an unacceptable standard.

The hearing continues.

*

Here’s more from Jammie waering fool:

‘I have never worked anywhere where morale was so low’

 

Gee, the hopes were so high, yet now it’s all coming unraveled.

Must be the after-effects of the neo-McCarthyite plot.

Apparently, only the Democrats take these people seriously.

Al-Jazeera’s troubled English language news channel is facing a “serious staffing crisis” after scores of journalists left or have not had contracts renewed amid claims of a revolt over working conditions.

Staff at the Doha-based 24-hour news channel – which only reached its first birthday in November – have toldMediaGuardian.co.uk of a series of issues including the removal of benefits and a lack of pay rises which have led many to resign or look to leave.

The staff unrest comes amid speculation that al-Jazeera English is set to relaunch in the second quarter of this year with new schedules and new studios in Gaza and Nairobi.

According to insiders, resignations have occurred across the board, including the director of human resources, the director of operations, producers, senior camera operators and editors. 

One source said that the general belief among staff was that the English language rolling news service “cost so much to set up that they are now cutting costs at the expense of quality and quantity”.

There are also renewed reports of tensions between al-Jazeera’s Arabic language channel, which has been on air since 1996, and the more recently launched English outlet.

Sources have added that executives on the main Arabic al-Jazeera network are trying to exert more control over the English language outlet, which is mainly staffed by western journalists.

One source said the al-Jazeera editor-in-chief, Ibrahim Hilal, was pushing for the English channel to take a more Islamic slant, quoting the example of the recent furore surrounding British teacher Gillian Gibbons who was arrested in Sudan for allowing her class to name a teddy bear Muhammad.

He [Hilal] sent an email banning the story from being run on al-Jazeera English because it would upset Muslims,” the source added. “It was only covered when there were riots in Sudan.”

Shocking, isn’t it, that Jihad TV would want an Islamist slant?       

Never saw that coming.

 

Al-Jazeera is also embroiled in two employment disputes, including one in London with the former al-Jazeera English head of planning, Jo Burgin, who is claiming sex, race and religious discrimination.

Sources have said that the Washington-based former financial controller Clive Brady is also taking legal action in the US after being dismissed. 

Another source described the working environment at al-Jazeera English as “hateful”.

I have never worked anywhere where morale was so low,” one former staff member said. “Some people have worked very hard to produce a channel but there is no recognition whatsoever.”

These people pimp themselves out to a network that’s an avowed enemy of the West and they’re surprised they’re treated like this?

Idiots.

We’ll leave you with this laugher.

In a statement, he said: “Al-Jazeera’s mission and vision has always been based on the values of human dignity, equality, and diversity. 

“This applies not only to our coverage but also to our organisation. The commitment to diversity is the reason we have over 2,500 staff and journalists from over 40 different nationalities and from many different faiths working across all parts of the world. 

“In a global organisation such as ours all employee grievances have a channel for resolution and we have an open door policy to resolve all issues.

H/T: Different Drummer via the LGF spinoffs.

Labels: , , , 

 

2 thoughts on “Tools sue Al Jizz: 'Sexist' Al Jazeera boss 'ruled like Saddam Hussein' says husband of sacked British journalist”

  1. “I have never worked anywhere where morale was so low”

    They were contemptuously treated as dhimmis living in a Muslim land that weren’t paying jizya.

Comments are closed.